Zbieractwo i handel wymienny

Wszystko co chcesz wiedzieć o świecie gry i tworzeniu postaci.
Mistrz Gry
Posty: 721
Rejestracja: 15 lip 2015, 00:19

Zbieractwo i handel wymienny

Postautor: Mistrz Gry » 18 wrz 2016, 01:40

ZBIERACTWO

Istnieje możliwość dowolnego kolekcjonowania surowców w celu handlowania nimi, bądź odkładania ich na rzecz Klanu. Nie podlega ono sprawdzaniu przez grono Administratorskie tak jak zbieranie surowców na rzecz amuletów, ale jest obejmowane przez pewne wytyczne, których nieprzestrzeganie będzie karane. Regulamin zbieractwa brzmi jak następuje:
1. Rozpoczynając zbieractwo, należy fakt ten wyraźnie zaznaczyć w poście wskazując, który ze składników jest zbierany
2. Aby wydobyć 1x porcję danego surowca należy spędzić w temacie na Wolnych Terenach minimum 30 minut. Posty postaci prowadzącej zbieractwo powinny być ciekawe i estetyczne, w miarę możliwości rozwinięte.
3. Nie można wydobyć więcej niż 1x porcję tego samego surowca w czasie mniejszym niż 24h. (Na przykład 2x wilczą jagodę.)
4. Wilk, który nie posiada receptury na amulet, a jedynie uprawa zbieractwo, może posiadać max. 15 surowców w danym czasie. Po przekroczeniu tego limitu może zbierać już tylko na rzecz Klanu.
5. Podczas zbierania surowców nie obowiązują immunitety ani brak zgody na porywanie.
6. Szczenięta nie mogą zbierać surowców.
7. Aby zdobyć niektóre surowce trzeba zwrócić się o pomoc do postaci specjalnej. (Kayn, Hichigo, Altaira)
8. PD za polowanie kiedy został zdobyty surowiec - przysługują wtedy gdy polowanie było polowaniem klanowym.
9. Po zakończeniu sesji, należy zgłosić zebrany składnik w TYM temacie.

Dostępne surowce:

* Jad skorpiona [Pustynie]
* Świetliki [Wodopój]
* Czarna paproć [Las]
* Szmragd [Góry]
* Szafir [Góry]
* Diament [Góry]
* Topaz [Góry]
* Rubin [Góry]
* Tygrysie Oko [Góry] - jest to kamień szlachetny
* Szkarłat podziemi [Cmentarz] - jest to kamień szlachetny
* Płetwa syreny [Morze] - syrena to ryba.
* Kieł Mureny [Morze]
* Kropla życia [Pustynie -> Oaza]
* Krew drzewa [Las] - jest to po prostu żywica
* Czterolistna Koniczyna [Łąki, Wzgórza]
* Radioaktywny szlam [Osady ludzkie, Cmentarz]
* Róg bizona [Należy upolować]
* Zajęcza łapka [Należy upolować]
* Łuski pancernika [Należy upolować]
* Kolce jeżozwierza [Należy upolować]
* Tłuszcz foki [Należy upolować]
* Kieł dzika [Należy upolować]
* Ucho sarny [Należy upolować]
* Śluz Ryby [Należy upolować]
* Serce Kozicy [Należy upolować]
* Aura umarłych [Cmentarz] - można dostać od ducha
* Czaszka [Cmentarz]
* Sopel lodu [Góry]
* Srebrne talary [Do wykucia u NPC w zamian za zadanie albo przedmioty]
* Pióro kruka [Wzgórza albo Ptaszarnia KW]
* Grafitowy motyl [Rzeka, Wzgórza] - chodzi o pył z jego skrzydeł
* Bursztyn [Morze]
* Jad kobry [Pustynie, Wzgórza]
* Woda z czarnych bagien [Kraina siedmiu jezior]
* Woda z jeziora miłości [Kraina siedmiu jezior]
* Liście mięty [Las]
* Quercus [Las]
* Pióro sowy [Las]
* Wilcza jagoda [Las]

* Rzemienie (ze skóry upolowanej zwierzyny, na amulety) [Do obróbki u NPC]
* Łańcuchy (z lochów, na amulety) [Do obróbki u NPC]
* Klejnot żywiołów [Szmaragd + Szafir + Diament + Topaz + Szkarłat podziemi + Tygrysie Oko + Rubin, do stopienia i oszlifowania u NPC.]
* Zatruty grot [Jad skorpiona + Kieł mureny]
* Oko magii [Srebrny talar + Żywica + Grafitowy Motyl + kamień szlachetny w zależności od tego, jaki amulet chcemy uzyskać. Do spojenia u NPC.]
* Czara mocy [ Świetliki + Kropla życia. Do spojenia u NPC.]
* Kompas [ Zatruty grot + Srebrny talar + Świetliki. Do spojenia u NPC]
* Meritum [ Wszystkie surowce klanowe + Czara Mocy. Do spojenia u NPC]

-- --

Quercus Cesarzy - nie jest przedmiotem, więc nie liczy się do limitu 3 przedmiotów, jednak można w ekwipunku posiadać tylko jeden. Przywraca 20 punktów życia. Do złożenia z kropli życia i 3 Quercusów u odpowiedniej postaci specjalnej (Kayn, Hichigo, Altaira)


WYDOBYWANIE SUROWCA KLANOWEGO

Każdemu z Klanów raz w miesiącu przysługują 4 porcje Surowca Klanowego. W celu wydobycia surowca należy przeprowadzić 30 - minutową sesję w wyznaczonym do tego celu temacie. Jeśli w danym miesiącu Klan nie wykorzysta wszystkich możliwości wydobycia surowca, liczba ta nie przechodzi na następny miesiąc. W każdym Klanie obowiązuje lista na dany okres i działa na zasadzie kto pierwszy, ten lepszy, tj. pierwsze trzy osoby które wyrażą chęć bycia na liście mają prawo do jednego wydobycia.
● 3 wydobycia służą celom personalnym, wilk zapisany na listę może wydobyć surowiec na potrzeby własne.
● 1 wydobycie zarezerwowane jest dla klanu, wydobyty surowiec wędruje do skarbca klanowego.

1. W razie gdyby dany wilk zapisał się na listę i nie odbył wydobycia bez słowa wyjaśnienia, Alfa danego klanu zobowiązana jest do wydania nagany wedle ustroju i praw panujących w tym klanie.
2. W razie nagminnego zapisywania się na listę i nie wykonywania wydobycia zastrzega się prawo do terminowego, lub stałego odebrania danemu wilkowi prawa do zapisywania się na listę.
3. Wilk zapisany na listę, jeżeli wie, że w danym miesiącu nie może wykonać wydobycia, zobowiązany jest do zwolnienia swojego miejsca innemu chętnemu.
4. Wilk, który nie zdążył wpisać się na listę wydobywania w poprzednim miesiącu ma przywilej pierwszeństwa przed wilkiem, który już wydobywał surowiec w minionym miesiącu.
5. Jeżeli istnieje ryzyko zahamowania całego Handlu Wymiennego w wyniku braku wydobycia u któregoś z Klanów Administrator ma prawo zarządzić wydobycie owego składnika
6. Za każde wydobycie surowca na cele klanowe uczestnicy mogą przyznać sobie po 1 PD. Jeżeli wilk oddaje surowiec personalny na rzecz klanu, również może przyznać sobie 1PD.


ZMIANA NA CZAS BLIŻEJ NIEOKREŚLONY:
Znosimy limit na wydobywanie personalne składnika przez klany. Każdy wilk może wydobyć składnik dla celów personalnych 3 razy w miesiącu ale oddać na rzecz klanu może tylko 1 z tych 3 wydobytych. Składnik klanowy można wydobyć raz dziennie. W ten limit nie liczy się wydobycie klanowego - czyli jednego dnia można pomóc w wydobyciu klanowego i wydobyć także jeden dla siebie.


Istnieją następujące surowce klanowe:

Klan Natury - Dzikie Remedium
Do tego źródełka są w stanie dotrzeć tylko wilki doskonale zżyte z przyrodą - nikt, poza wilkami z KN, nie wypatrzy dobrze skrytego w gąszczu drzew lub wysokich górach zdroju. Krystalicznie czysta woda o magicznych właściwościach nabierana jest do małych szklanych fiolek, co umożliwia jej transport. Osoba wąchająca Remedium ma wrażenie, że czuje to, co jest dla niej ulubioną wonią - to czyni ją tak wyjątkową i charakterystyczną. Wodę czerpać można w każdym terenie znajdującym się na terenie Klanu Natury. Osoba wydobywająca surowiec prowadzona jest przez ogniki i bez ich wskazówek nie będzie w stanie odnaleźć Remedium.

Klan Ognia - Ognisty Denar
Żar wzniecany przez klan ognia w piecu ukrytym pośród gór na terenach ich stada jest w stanie wypalić trwałe i przykuwające swym pięknem spojrzenie denary. Jest to spora moneta o karbowanym brzegu, a jej wnętrze wypełniają zawijasy układające się w postać awatara Ognia, Feniksa. Rozwarty dziób Żar Ptaka otacza otwór w glinianym przedmiocie, który służy zwykle do przewlekania sznurka, co ułatwia transport. Denary potraktowane w toku powstawania odpowiednią temperaturą nie tłuką się tak łatwo, jak typowe obiekty tworzone z gliny.

Klan Księżyca - Srebrne Złoto
Jest odmianą nieznanego dotychczas metalu szlachetnego. Mieni się srebrno-stalowym kolorem o metalicznym połysku i można je znaleźć tylko na terenie Klanu księżyca w Kopalni ukrytej u podnóża góry Tynre. Księżycowi uważają je za dar od samego Ithila i zazdrośnie strzegą tajemnicy wydobywania srebrnego złota.

Klan Cienia - Esencja Cienia
Plotka głosi, że w czeluściach Góry Cienia pracują ciemiężeni niewolnicy, wydobywając z jej najgłębszych mroków tajemniczy surowiec. Z niego to, w czasie sekretnych rytuałów, okupiona krwią rodzi się Esencja Cienia, kamień o potężnych magicznych właściwościach, przesiąknięty cierpieniem tych, którzy posmakowali Czarnego Ognia.

Klan Potępienia - Perła Przeklętych
Ma szarą barwę i wyglądem przypomina kulkę ołowiu o fioletowo-srebrnym połysku. Ten niezwykły dar natury można znaleźć na terenie Klanu Potępienia. Perły, zwykle otoczone solidnym skorupiakiem, leżą na dnie niewielkich płycizn w których czai się wiele niebezpieczeństw. Tylko ktoś o sercu z kamienia i odznaczający się sprytem godnym Potępieńca jest w stanie wydobyć Perłę Przeklętych z morskiej toni.


HANDEL WYMIENNY

1. Na forum istnieje możliwość wymiany posiadanych surowców z innymi wilkami.
2. Zasady wymiany ustalane są między zainteresowanymi użytkownikami.
3. Aby ułatwić wymianę, bądź znaleźć osobę chętną do wymiany, można (ale nie trzeba) skorzystać z subforum JARMARK.
4. Alfy klanów mają możliwość wymiany posiadanych w klanowym skarbcu surowców na przedmioty wyszczególnione w TYM temacie.

Mistrz Gry
Posty: 721
Rejestracja: 15 lip 2015, 00:19

Re: Zbieractwo i handel wymienny

Postautor: Mistrz Gry » 06 lut 2017, 22:00

SKŁADNIK DLA SAMOTNIKÓW - Owoc Wędrówki (Owoc Wierzby Wędrownej)
1. Posiada właściwości składnika klanowego, w recepcie na meritum może zastąpić jeden ze składników klanowych a także może być używany wszędzie gdzie wymagany jest składnik klanowy
2. Jedynie samotnicy mogą go wydobywać

Opis Wyglądu: Owoce Wierzby Wędrownej mają szarą skórkę, w dotyku przypominającą nieco zbity żwir. Pod nią skryty jest twardy, ale jak najbardziej zdatny do spożycia miąższ. Smakuje on podobnie do popularnej czereśni, jednakże jest zdecydowanie mniej słodki. Najważniejszą jego cechą jest fakt że potrafi pozostawać świeży do ponad 6 miesięcy po zerwaniu z wierzby. Wewnątrz jest nasiono otoczone płaską, ale wytrzymają błoną która umożliwia transport nasion przez długie dystanse na sile nawet najsłabszych wiatrów. Dodatkowo, liście samej wierzby są nasączone bardzo kleistym sokiem, który bardzo często pokrywa skórkę, tworząc kolejną warstwę ochronną kiedy przetoczy się przez piasek, glinę czy inne podłoże.

Sposób Wydobycia: Wierzba Wędrowna cechuje się faktem że pojawia się samotnie w każdym klimacie. Wyrasta na około 3-4 metrów na cienkiej łodydze i obradza w 2-3 owoców, a następnie przy silniejszych wiatrach obumiera, pozwalając owocom "wędrować" nawet przez kilkaset kilometrów. Wilk który chce posiąść ten przysmak podróżników musi znaleźć albo ślad albo pozostałości po drzewie, następnie iść śladem toczącego się owocu. (Mechanicznie: Wilk spędza dwa posty/15 minut w jednym miejscu szukając owocu, potem przechodzi do innego tematu na wolnych terenach, spędza dwa posty/15 minut tam odnajdując owoc).


Wróć do „Opis Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość