Regulamin polowań

Wszystko co chcesz wiedzieć o świecie gry i tworzeniu postaci.
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 1141
Rejestracja: 15 lip 2015, 00:19

Regulamin polowań

Postautor: Mistrz Gry » 20 lip 2015, 04:37

REGULAMIN POLOWAŃ
1. Polować może każdy dorosły wilk raz w tygodniu. Limit resetuje się w każdy poniedziałek.
a. Szczenięta/adepci mogą towarzyszyć przy polowaniu w ramach nauki, ale to na dorosłym wilku spoczywa obowiązek wytropienia i upolowania zwierzyny. Wyjątkiem są polowania na zwierzynę I grupy.
2. Lista dostępnej zwierzyny wyszczególniona została poniżej:
a. Zwierzyna jest podzielona na pięć grup trudności upolowania. Każda kolejna grupa wymaga większej liczby punktów statystyk.
b. Nie można polować na zwierzynę, która przewyższa statystykami wszystkie wilki biorące udział w polowaniu
3. Polowanie musi trwać przynajmniej 3 posty i nie krócej niż 20 minut.
a. Przynajmniej jeden post musi być poświęcony tropieniu zwierzyny.
4 Polowanie może odbywać się jedynie na Wolnych Terenach.
a. Polowanie w tematach z zakazem porywania powoduje zniesienie zakazu.
5. Wilki chronione zakazem porywania podczas polowania tracą to prawo.
6. W przypadku, kiedy poluje grupa wilków, punkty ich statystyk sumują się.
7. Za polowanie postać zdobywa punkty doświadczenia (1-5).
a. Po zakończeniu polowania użytkownik umieszcza link do niego w wyznaczonym temacie.
b. Liczba punktów doświadczenia za polowanie może zostać zmniejszona zgodnie ze sposobem oceniania, przez osoby do tego upoważnione.
c. PD za polowanie kiedy został zdobyty surowiec - przysługują wtedy, gdy polowanie było polowaniem klanowym.

MECHANIKA POLOWAŃ
1. Uczestnik w pierwszym poście określa na jakie zwierzę poluje, jakie są statystyki tej zwierzyny i jakie są zsumowane statystyki wszystkich wilków biorących udział w polowaniu.
a. Jeśli w czasie polowania zebrany ma zostać surowiec, także należy o tym napisać.
2. Uczestnik, za pomocą kości 1k6 losuje w jakim wieku jest jego ofiara:
a. {1} młoda;
b. {2, 3, 4, 5} dorosła;
c. {6} stara;
d. profesja tropiciel (od 1. poziomu). daje możliwość jednego przerzucenia kości.
3. Wiek zwierzęcia decyduje o jego punktach statystyk. Na liście podane są wartości dla dorosłych osobników.
a. osobniki młode i stare mają 1/3 statystyk dorosłego osobnika (wynik zaokrąglamy w górę). Zasada ta nie dotyczy zwierzyny z I grupy (w przypadku zwierząt z tej grupy nie jest wymagany rzut na wiek).
4. Po każdym polowaniu użytkownik ma obowiązek wylosować stan zdrowia postaci biorących udział w polowaniu/obrażenia, których doznała
5. Uczestnictwo w polowaniu wiąże się z odjęciem punktów życia. Liczba ta jest zależna od rzutu kością:
a. Polowanie na zwierzynę z I grupy nie powoduje utraty zdrowia u dorosłego wilka i adepta;
b. II grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k5} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k5} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k5} punktów życia;
c. III grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k10} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k10} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k10} punktów życia;
d. IV grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k20} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k20} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k20} punktów życia;
e. V grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k30} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k30} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k30} punktów życia.
f. szczenięta zawsze odejmują 4 punkty życia.

ZASADY OCENIANIA
1. Osoby upoważnione do zmiany przyznanych punktów doświadczenia za polowanie to administracja i junior admini.
2. Liczba punktów doświadczenia, jaką można dostać za pojedyncze polowanie, zależna jest od:
a. liczby wilków biorących udział w polowaniu,
b. wieku zwierzyny,
c. grupy zwierzyny.
d. bogactwa opisu polowania,
3. Punkty doświadczenia dostaje się niezależnie od wyniku (upolowanie/ucieczka zwierzyny) polowania.
4. Sposób przydzielania doświadczenia:
a. polowanie: 2 punkty
b. praca zespołowa: 1 punkt, gdy polowały co najmniej dwa wilki.
c. wiek zwierzyny:
……* 1 punkt, gdy polowanie odbyło się na dorosłego osobnika,
……* 0 punktów, gdy polowanie odbyło się na młodego lub starego osobnika.
d. grupa zwierzyny:
……* 1 punkt, gdy polowanie odbyło się na zwierzynę z grupy V,
……* 0 punktów, gdy polowanie odbyło się na zwierzę z grup I-IV.
e. opis polowania:
* -1 punkt, gdy opisy nie spełniały wymogów staranności, realizmu i estetyki.
5. Szczenię/adept za uczestnictwo w polowaniu może otrzymać maksymalnie 1 punkt na podstawie opisów.

SPIS ZWIERZYNY

[+] I grupa
Zwierzyna
Owady
Ślimak
Małża
Krab
Ptak (pisklę)
Padalec
Jaszczurka (mała, np. zwinka)
Kret
Żaba
Ropucha
Mysz
Gronostaj
Cz
1
2
1
2
2
2
2
3
3
3
3
5
Z
1
1
2
2
2
3
3
3
4
4
3
7
S
1
1
3
5
1
3
1
2
2
2
2
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Surowce
Pył grafitowego motyla
[+] II grupa
Zwierzyna
Ryba
Jeż
Ptak (mały, np. przepiórka)
Skunks
Surykatka
Ptak (średni, np. bażant)
Jaszczurka (duża, np. iguana)
Szczur
Suseł
Wydra
Kapibara
Pancernik
Zajęczak
Jelonek (mały, np. błotny)
Cz
10
10
13
13
11
15
14
10
15
10
10
5
20
15
Z
15
14
14
13
15
11
13
14
8
16
17
12
20
20
S
6
8
6
8
9
10
10
14
16
14
15
28
8
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Surowce
Rzemień
Płetwa syreny
Łuski pancernika
Zajęcza łapka
Śluz ryby
[+] III grupa
Zwierzyna
Bóbr
Jeżozwierz
Foka
Tapir
Owca (np. muflon)
Antylopa (mała, np. kozica)
Okapi
Cz
21
20
35
29
30
25
35
Z
10
20
5
17
18
36
40
S
20
15
20
22
26
22
25
|
|
|
|
|
|
|
|
Surowce
Rzemień
Kolce Jeżozwierza
Serce kozicy
Tłuszcz foki
[+] IV grupa
Zwierzyna
Koń (mały, np. kucyk)
Alpaka
Jeleniowate (średnie, np. renifer)
Wielbłąd (duży, np. dromader)
Dzik
Cz
25
39
65
89
60
Z
26
53
70
66
75
S
50
58
65
95
165
|
|
|
|
|
|
Surowce
Rzemień
Ucho sarny
Kieł dzika
[+] V grupa
Zwierzyna
Antylopa (duża, np. oryks)
Kangur
Jeleniowate (duży, np. łoś)
Koń (duży, np. przewalskiego)
Wół (np. bizon)
Cz
111
90
130
80
145
Z
120
110
170
185
145
S
70
150
100
180
210
|
|
|
|
|
|
Surowce
Rzemień
Róg bizona


_______________________________________

[+] Stary regulamin polowań
REGULAMIN POLOWAŃ

1. Polować może każdy dorosły wilk raz na 7 dni.
...a. Szczenięta/adepci mogą towarzyszyć przy polowaniu w ramach nauki, ale to na dorosłym wilku spoczywa obowiązek wytropienia i upolowania zwierzyny. Wyjątkiem jest polowanie na ślimaka i innego rodzaju robactwo.
2. Lista dostępnej zwierzyny wyszczególniona została poniżej.
3. Polowanie musi trwać przynajmniej 20 minut i nie może odbywać się na terenach klanowych ani tych z zakazem porywania.
4. Wilki chronione zakazem porywania podczas polowania tracą to prawo.
5. W przypadku kiedy poluje grupa wilków, punkty ich statystyk sumują się.
6. Uczestnictwo w polowaniu wiąże się z odjęciem punktów życia:
...a. -10 punktów życia za dorosłego osobnika
...b. -8 punkty życia za potomstwo dużych zwierząt
...c. -4 punkt życia za ptactwo, gryzonie, ryby
...d. utraty nie powodują ślimaki, małże i robactwo
...e. szczenięta zawsze odejmują 4 punkty życia.
7. Za każde polowanie postać zdobywa punkty doświadczenia.
...a. Po skończeniu polowania użytkownik umieszcza link do niego *tutaj*
...b. Punkty za polowanie można przydzielić dopiero po ocenie osób uprawnionych.

ZASADY OCENIANIA

1. Osoby upoważnione do oceniania polowań to administracja i junior admini.
2. Ilość punktów doświadczenia jakie można dostać za pojedyncze polowanie wynosi od 0 do 3. Punkty te dostaje się niezależnie od wyniku (upolowanie/ucieczka zwierzyny) polowania.
3. Sposób przydzielania doświadczenia
...a. Za pracę zespołową:
...* 2 punkty gdy polowały minimum dwa wilki
...* 1 punkt gdy wilk polował sam
...b. Za opis polowania osoba oceniająca może przydzielić:
...* 1 punkt gdy opisy były staranne, realistyczne
...* 0 punktów jeśli uważa, że nie były dostatecznie dobre by je nagrodzić dodatkowym punktem
...* -1 punkt gdy opisy nie spełniały wymogów staranności, realizmu i estetyki
4. Szczenię/adept za uczestnictwo w polowaniu może otrzymać max 1 PD na podstawie opisów.


LISTA ZWIERZYNY ŁOWNEJ

W pierwszym poście polowania należy podać gatunek oraz jakie statystyki ma zwierzę, na które wilk teraz poluje.
Ważne: nie każde przedstawione tu zwierzę występuje w świecie realnym.


Podane statystyki oznaczają:
- siła: wilk musi mieć więcej siły niż dane zwierzę, by je zabić. Stosowane najczęściej w wypadku zwierząt dużych.
- zręczność: wilk musi mieć więcej zręczności niż dane zwierzę, by je zabić. Stosowane najczęściej w przypadku zwierząt niewielkich.
- czujność: określa minimum czujności jakie musi posiadać wilk by zwierzę wytropić, ale jest też powiązana z siłą/zręcznością. Aby zabić zwierzę posiadające x punktów siły, należy wytropić je posiadając x/2 punktów czujności, gdzie x jest wybraną wartością siły/zręczności z przedziału.

Przykład: Użytkownik wybrał na zwierzynę dla swojego wilka cielaka bawoła o sile 60. Jego wilk musi mieć więcej niż 60 punktów w sile by to zwierzę zabić. By je wytropić powinien mieć minimum 30 punktów czujności, ale ponieważ w wymaganiach na czujność podane jest "od 50" minimalna wartość czujności w tym wypadku wynosi 50. Gdyby wybrał byka o sile 250, wtedy potrzebowałby minimum 125 czujności by go wytropić.


ANTYLOPA
- dorosła: zręczność 100 - 130
- koźlę: zręczność 50 - 100
czujność: od 70

BAWÓŁ
- dorosły: siła 100 - 250
- cielę: siła 50 - 100
czujność: od 50

BAŻANT
- dorosły: zręczność: 50 - 100
- pisklę: zręczność 30 - 50
czujność: od 40

BIZON
- dorosły: siła 150 - 350
- cielę: siła 100 - 150
czujność: od 50

BÓBR
zręczność: 30 - 60
czujność: od 20

DZIK
- dorosły: siła 60 - 200
- warchlak: siła 30 - 60
czujność: od 20

DZIKA KACZKA
- dorosła: zręczność 30 - 50
- pisklę: zręczność 20 - 30
czujność: od 20

DZIKA GĘŚ
- dorosła: zręczność 40 - 80
- pisklę: zręczność 25 - 40
czujność: od 30

FOKA
- dorosła: zręczność 50 - 100
- młode: zręczność 30 - 50
czujność: od 15

GRONOSTAJ (tylko lodowiec)
zręczność: 50 - 75
czujność: od 45
- jedno polowanie powinno zawierać opis zabijania min. 10 gronostajów

JAK (tylko legowisko chmur)
- dorosły: siła 200 - 400
- młode: siła 120 - 200
czujność: od 90

JASZCZURKA
siła (duże jaszczurki typu waran z komodo): 50 - 100
zręczność (małe jaszczurki typu zwinka): 50 - 100
czujność: od 40

JELEŃ LEŚNY
- dorosły: siła 70 - 200
- cielę: siła 40 - 70
czujność: od 50

JELEŃ GÓRSKI
- dorosły: zręczność 70 - 200
- cielę: zręczność 40 - 70
czujność: od 60

JEŻOZWIERZ
zręczność: 100 - 110
- na jeżozwierza może zapolować wilk posiadający zręczność mniejszą niż 100, ale musi się liczyć z uzyskaniem 30 punktów obrażeń, wilk posiadający minimum 100 zręczności otrzymuje 5 obrażeń

KANGUR (tylko ognisty kanion)
- dorosły: zręczność 155 - 250
- młode: zręczność 95 - 155
czujność: od 80

KAPIBARA (tylko tropikalna dżungla)
- dorosła: zręczność 35 - 50
- młode: zręczność 15 - 35
czujność: od 25

KOŃ
- dorosły: siła 80 - 250
- źrebię: siła 50 - 80
czujność: od 50

KOZICA
- dorosła: zręczność 50 - 100
- koźlę: zręczność 30 - 50
czujność: od 50

KUROPATWA
zręczność: 40 - 50
czujność: od 30

ŁOŚ
- dorosły: siła 80 - 250
- cielę: siła 50 - 80
czujność: od 50

MAŁŻA
siła: 10 - 30
czujność: od 50
- jedno polowanie powinno zawierać opis zdobywania min. 5 małż

MUFLON
- dorosły: siła 40 - 80
- koźlę: siła 20 - 40
czujność: od 35

MYSZ
zręczność: 30 - 35
czujność: od 20
- jedno polowanie powinno zawierać opis zdobywania min. 10 myszy

OKAPI (tylko tropikalna dżungla)
- dorosły: siła 50 - 90
- młode: siła 25 - 50
czujność: od 30

PANCERNIK
siła: 30 - 50
czujność: od 20

PINGWIN (tylko lodowiec)
zręczność: 20 - 45
czujność: od 15
- jedno polowanie powinno zawierać opis zabijania min. 3 pingwinów
- istnieje możliwość, że pingwin(y) uciekną do wody w trakcie polowania (wedle woli gracza). Wtedy ich statystyki (zręczność i czujność) wzrastają o 10 punktów. Należy mieć to na uwadze polując na te zwierzęta.

RENIFER
- dorosły: siła 70 - 200
- cielę: siła 40 - 70
czujność: od 50

ROBACTWO (wszelkie owady, ich larwy, dżdżownice, itp.)
czujność: od 10

SARNA
- dorosła: siła 50 - 100
- koźlę: siła 30 - 50
czujność: od 50

SKUNKS
- dorosły: siła 40 - 50
czujność: od 20
- skunks broniąc się, spryska wilka śmierdzącą wydzieliną, która będzie się utrzymywać cały dzień

SURYKATKA (tylko ognisty kanion)
zręczność: 25 - 65
czujność: od 35
- jedno polowanie powinno zawierać opis zabijania min. 5 surykatek

SUSEŁ
zręczność: 40 - 55
czujność: od 40
- jedno polowanie powinno zawierać opis zdobywania min. 2 susłów

ŚLIMAK
czujność: od 10
- zwierzyna z którą nawet mało bystry szczeniak sobie poradzi

TAPIR (tylko tropikalna dżungla)
- dorosły: siła 90 - 160
- młode: siła 55 - 90
czujność: od 60

TUR
- dorosły: siła 250 - 500
- koźlę: siła 100 - 140
czujność: od 100

RYBA
zręczność: 10 - 100
czujność: od 30

SZCZUR
zręczność: 40 - 50
czujność: od 40
- jedno polowanie powinno zawierać opis zdobywania min. 3 szczurów

WIELBŁĄD
- dorosły: siła 70 - 200
- cielę: siła 50 - 70
czujność: od 30

WĄŻ
- dorosły: zręczność 30 - 100
czujność: od 70

WYDRA
zręczność: 45 - 75
czujność: od 30

ZAJĄC ZWYKŁY
zręczność: 40 - 90
czujność: od 40

ZAJĄC ŚNIEŻNY
zręczność: 50 - 100
czujność: od 40

ŻABA/ROPUCHA
zręczność: 10 - 30
czujność: od 10

(c) Kayn

Wróć do „Opis Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości