Regulamin

Rejestracja na forum jest równoznaczna z akceptacją i przestrzeganiem zawartych w nim zasad. Znajdziecie tu również spis osób odpowiedzialnych za forum oraz tych zasłużonych bez których nie byłoby Nas tutaj.
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 1141
Rejestracja: 15 lip 2015, 00:19

Regulamin

Postautor: Mistrz Gry » 20 lip 2015, 05:04

"Nieznajomość prawa nie zwalnia z przestrzegania go."
Jeśli chcesz być szanowanym graczem, zapoznaj się z poniższymi zasadami. Nie musisz znać ich na pamięć, bo w każdej chwili możesz tę stronę otworzyć i poszukać istotnych informacji.

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Administratorzy sprawują władzę na forum. Ich głos jest decydujący w każdej sytuacji, zwłaszcza tych nie ujętych niniejszym regulaminem.
2. Junior admini stanowią wsparcie dla administratorów w sprawach technicznych i dbaniu o przestrzeganie regulaminu.
3. Moderatorzy pilnują porządku w powierzonych im forach, dbają o kulturę wypowiedzi, usuwają spam.
4. Stosujemy zasady Netykiety i poprawną polszczyznę.
5. Odnośnie wypowiedzi zabronione jest:
...a. Offtopowanie w tematach do tego nie przeznaczonych.
...b. Spamowanie.
...c. Używanie słów powszechnie uznawanych za wulgarne.
...d. Umieszczanie nieprzyzwoitych treści w jakiejkolwiek postaci.
...e. Obrażanie innych użytkowników w tym osoby sprawujące pieczę nad forum.
6. Zabronione jest reklamowanie innych for/gier/własnych stron poza tematami do tego przeznaczonymi.
7. Zabronione jest zakładanie tematów bez konsultacji z administracją/moderatorami.
Wyjątki: forum ogłoszenia (nie dotyczy jego subfor), wasza twórczość, avatary i podpisy, legowiska oraz w bibliotece (dotyczy tylko pamiętników). Obecny system forum uniemożliwia założenie tematów w innych działach niż w/w kontom innym, niż Mistrz Gry lub Moderatorzy Klanowi. Punkt jednak dalej obowiązuje, gdyby się to zmieniło.
8. Zabronione jest używanie tzw. pokemonowego pisma oraz wszelkich innych zabiegów wpływających na czytelność postu.
9. Zabronione jest używanie w postach kolorów zarezerwowanych dla administracji, a także kasowania w swoim poście komentarzy administratora.
10. Użytkownicy nie stosujący się do zasad forum będą podlegać karze, od ostrzeżenia po zawieszenie postaci czy banicję (czasową lub na stałe). Pięć ostrzeżeń = banicja stała.
11. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów użytkowników.
12. Administracja zastrzega sobie prawo do zmian zasad obowiązujących na forum.


II. KONTA
1. Nazwa konta jest jednocześnie imieniem/pseudonimem postaci, dlatego dozwolone do użycia w nich są tylko litery.
2. Dozwolone jest posiadanie kilku kont przez jednego użytkownika.
...a. Użytkownik prowadzący kilka postaci musi pamiętać, że każda z nich stanowi odrębną całość i nie posiada wiedzy użytkownika odnośnie tego co dzieje się w zastrzeżonych forach dla klanów.
3. Zabronione jest plagiatowanie postaci innych użytkowników.
4. Zabronione jest tzw. "mieszanie postaci".
...a. Użytkownik posiadający kilka kont nie może używać ich by przekazywać między nimi istotne informacje, szpiegować innego klanu, wywabiać innych na wolne tereny w celu porwania ich drugą postacią, uczestniczyć w akcji dwoma kontami, itp.
5. Istnieje możliwość zastrzegania avatarów dla konta w ilości: jedna postać (tzw. char) + trzy inne obrazki.
6. Zabronione jest łamanie praw autorskich twórców obrazków, które pożyczacie.
...a. Obowiązkowo na każdym obrazku musi być zawarta czytelna informacja o jego twórcy (imię, nazwisko bądź pseudonim).
...b. Jeśli twórca tego wymaga, na obrazku lub w podpisie, musi być umieszczony link do jego galerii.
...c. Jeśli używasz obrazka, którego autor zezwala używać wyłącznie za pozwoleniem, musisz być w każdej chwili gotowy na udowodnienie w sposób wiarygodny, że posiadasz zezwolenie.
...d. Zabronione jest używanie obrazków, których autorzy nie wyrażają zgody na używanie ich prac.
...e. Wszystkie avatary naruszające postanowienia punktu II. 6. będą usuwane a ich użytkownicy odznaczani ostrzeżeniami.
7. Wymiary maksymalne avatara w pikselach: 300 szerokości x 400 wysokości.
8. Avatar musi być związany z grą i przedstawiać wygląd postaci. Powinien być on w dużej mierze zgodny z opisem postaci, a w przypadku chęci zmiany wyglądu gracz musi wykonać zdarzenie na amulet transmutacji.
...a. W drodze wyjątku administracja zezwala by gracze prowadzący wilcze postaci czasami korzystali z avatarów przedstawiających postać inną niż wilk, o ile będzie ona posiadała pewne charakterystyczne cechy prowadzonego wilka. Posiadanie takiego avatara nie oznacza, że wilk przestał być wilkiem. Może to być mylące dla innych graczy dlatego zaznaczamy by nie korzystać z tego przywileju zbyt często.
...b. Nagminne stosowanie avatarów bez wilków spowoduje skreślenie powyższego punktu i zdelegalizuje ich użycie.
9. Obrazki umieszczane w podpisach w postaci tzw. userbarów podlegają punktowi II. 6.
10. Podpisy łamiące prawa forum, będą usuwane, a użytkownicy karani ostrzeżeniem.


III. GRA NA FORUM
1. Użytkownicy nie mogą opisywać reakcji postaci innej niż własna.
2. Postać posiada wiedzę jaką sama fabularnie zdobędzie. Oznacza to że:
...a. Jeśli inny użytkownik w celu ubarwienia fabuły opisuje myśli swojej postaci, Twoja postać ich nie zna.
...b. Twoja postać nie widzi treści podpisów i profili innych wilków, w tym nie widzi nazwy konta. Nie ma Twojej wiedzy i nie może zakładać, że dany wilk kłamie bo mówi co innego niż ma w podpisie/profilu.
...c. Twoja postać nie może przeczytać regulaminu, nie ma Twojej wiedzy, to naturalne, ze czegoś może a nawet powinna nie wiedzieć.
3. Zabronione jest edytowanie treści postów fabularnych postaci lub ich usuwanie, jeżeli czynność taka wpłynęłaby na zmianę biegu wydarzeń na forum. Zabronione jest także cofanie i zmiana wydarzeń fabularnych, nawet jeśli nie wiązałaby się z ingerencją w posty.
4. Zabrania się posiadania jakichkolwiek wymyślonych przez siebie mocy, dopóki ich obecność nie jest skonsultowana z administracją.
...a. Niektóre postaci mogą posiadać wyjątkowe moce, które nabyły dzięki wyprawie lub w uznaniu za zasługi dla forum.
...b. Administracja zastrzega sobie prawo nie wyrażenia zgody na moc jaką proponuje użytkownik, gdyż ich posiadanie jest przywilejem na który trzeba zapracować.
5. Postać może przebywać w kilku miejscach w jednym czasie, ale traci ten przywilej kiedy wyląduje w lochu.
6. Po wejściu do tematu postać przebywa w nim przez 30 minut. Po tym czasie uznaje się, że postać opuszcza temat.
7. Odstęp między wejściem a wyjściem postaci z tematu wynosi 30 sekund.
...a. Jeżeli wilk nachodzi tereny obcego klanu w celu dewastacji/kradzieży/szpiegostwa, odstęp między wejściem a wyjściem z tematu zostaje zwiększony do 15 minut.
8. Nie można skrzywdzić w żaden sposób postaci czy w jakikolwiek sposób w nią ingerować (np. próbą wyniesienia na inny teren lub porwania) jeśli:
...a. Użytkownik zaznaczył, że nie ma go przy komputerze. Punkt ten uznaje się za nie obowiązujący podczas porwań.
...b. Od ostatniego postu aktywności w terenie minęło 30 minut.
...c. Postać zdążyła opuścić temat.
9. Zapis do klanu jest równoznaczny z akceptacją zasad klanu, w tym jest zgodą na zabicie postaci jeśli otrzyma ona status zdrajcy.
...a. Szczenięta, adepci, niewolnicy, słudzy nie mogą zmienić klanu. Muszą być w obecnym klanie do czasu aż uzyskają pełnię praw obywatelskich pozwalającą z klanu wystąpić.
...b. Możliwość wystąpienia z klanu nie oznacza, że wilk nie może zostać zdrajcą.
10. Tereny klanowe są terenami uprzywilejowanymi dla danego klanu. Będąc na swoim terenie wilk automatycznie wygra starcie z każdym spoza klanu.
...a. Będącego na swoich terenach wilka nie można porwać.
...b. Na terenie innego klanu niż własny nie można porywać, a także wszelkie moce magiczne uzyskane z rang, tytułów i profesji klanowych tracą właściwości. Wyjątki: postanowienia wewnątrzklanowe (np. sojusz) mogą regulować to w inny sposób.
...c. Alfa klanu ma możliwość odejmowania punktów życia obcym wilkom na swoich terenach bez żadnych ograniczeń i nie podlega to kontroli ze strony administracji. Takie posunięcie może jednak przynieść konsekwencje polityczne w postaci odwetu wrogiego klanu.
...d. Alfa klanu ma prawo zadecydować o uśmierceniu obcego wilka na swoich terenach, jeśli jego zachowanie jest prowokujące, zuchwałe czy niedorzeczne. Tyczy to się zarówno wtargnięcia na obce tereny, jak i standardowej odsiadki w lochach. Taki czyn podlega jednak kontroli ze strony administracji, która ma prawo stwierdzić, że zabójstwo było niesłuszne i zdecydować, że wilk nie został pozbawiony życia. (Ocenia to po fakcie, przed ewentualnym przyznaniem ofierze rangi ducha).
11. Dozwolone jest używanie wulgaryzmów w wypowiedziach postaci pod warunkiem, że zostaną przynajmniej częściowo ocenzurowane np. użyciem *
12. Gryzienie jako atak fizyczny:
...a. Ilość obrażeń: ilość łapek w randze/2 +1. Wilk mający 12 łapek gryzie zadając 7 obrażeń, wilk mający 1 łapkę zadaje 1 obrażenie.
...b. Ilość ugryzień: w jednym poście raz przeciw jednemu wilkowi.
...c. Wilk mający ilość gwiazdek wyższą niż atakujący go gryzieniem, może ataku uniknąć.
13. Przedmioty magiczne:
...a. Każda postać może mieć przy sobie 3 przedmioty magiczne.
...b. Przedmioty magiczne, które posiada przy sobie postać muszą być zapisane w podpisie w sposób nie budzący wątpliwości. Nie spełnienie tego wymogu skutkuje brakiem posiadania przy sobie danych przedmiotów.
...c. Przedmiotów nie można w żaden sposób wymieniać w trakcie trwania porwania.
...d. Aby zmienić posiadane przy sobie przedmioty trzeba to zaznaczyć w miejscu, w którym są składowane inne rzeczy postaci (np. w skarbcu klanowym lub legowisku).
...e. Zabroniona jest kradzież przedmiotów z legowiska postaci. Wyjątek: jest to akcja ustalona z użytkownikiem postaci, która jest właścicielem przedmiotów.
14. Używanie magii pochodzącej z mocy rangowej, profesji lub przedmiotu:
...a. W poście musi być użyta pełna nazwa mocy, profesji lub przedmiotu.
...b. W nawiasie za nazwą lub w podpisie (w widocznym miejscu) musi być opisane działanie mocy, profesji lub przedmiotu.
...c. Post musi być skonstruowany tak, by nie było wątpliwości co do tego, który wilk został zaatakowany.
...d. Niedopełnienie któregokolwiek z postanowień punktu III. 11. oznacza, że atak magiczny jest nieskuteczny.
...e. Nie ma możliwości uniknięcia ataku opartego na mocy rangowej, profesji lub przedmiocie, jeśli w opisie ich mocy nie zawarto szczegółów dotyczących uników.
Przykład użycia przedmiotu: Kula ognia wystrzelona z mojego amuletu ognia rani wilka A (-10 pż)
...f. Jeśli moc rangowa, profesji lub przedmiotu ma działanie czasowe, czas jego działania liczymy poprzez zastosowanie działania matematycznego. Przykładowo: Jeśli godzina 13:00 jest czasem kiedy wilk użył mocy trwającej 5 minut oznacza to, że jej działanie trwa aż do 13:05 włącznie, a kończy się wraz z wybiciem 13:06.
15. Zabijanie innego wilka:
...a. Zabić innego wilka może wilk, którego łączna wartość siły i zręczności wynosi przynajmniej 100 pkt. siły i może uczynić to tylko wobec wilka, którego suma siły i zręczności jest niższa niż jego własna.
...b. Zabijanie jest dozwolone tylko podczas pojedynku na śmierć i życie, w obecności sędziego, na martwych równinach.
...c. Szczenięta i adepci nie mogą zabijać innych wilków.
...d. Jeśli zachowanie szczeniaka jest prowokujące i bezczelne można go zabić, po uprzednim ostrzeżeniu. Należy wtedy dać mu jeden post na reakcję - i o ile zachowanie szczeniaka w kolejnym poście się nie zmieni lub postać nie ucieknie - można ją zabić bez dalszych warunków.
16. Zdrajcy:
...a. Nie dotyczy ich punkt III. 13
...b. Administrator jest zobowiązany sprawdzić zasadność wyroku.
...c. Zabić zdrajcę może każdy dorosły ze zdradzonego klanu o sumie siły i zręczności wyższej niż zdrajca.
...d. Konieczny jest dopisek *nie żyje* po dokonaniu egzekucji (także dobrowolnym zabiciu postaci), inaczej śmierć zostanie unieważniona.
...e. Szczenięta i adepci nie mogą zabijać zdrajców.
17. Wilki i wilczyce mogą łączyć się w pary oraz mieć potomstwo.
...a. Ciąża u wilczycy trwa minimum 3 dni.
...b. Po urodzeniu szczeniaka wskazane jest znaleźć dla niego użytkownika.
...c. Liczba szczeniąt ograniczona jest do dwóch w miocie.
18. Użytkownik prowadzący szczeniaka powinien fabularnie odgrywać proces jego dorastania i uczenia się.
19. Szczeniak by stać się dorosły musi przejść szkolenie u wilka uprawnionego do szkolenia, a jeśli jest samotnikiem wystarczy, że w odpowiednim temacie poprosi o zmianę rangi.
20. Tropienie:
...a. Każdy wilk posiada swój unikatowy zapach oraz trop, który może być określony przez właściciela konta w jego podpisie.
...b. Każdy wilk pozostawia trop w każdym temacie fabularnym, w jakim przebywa.
...c. Każda ranga poza Tropicielem jest w stanie zidentyfikować trop/ślad zapachowy (a nie samego wilka!) danego wilka max. 3 dni po opuszczeniu przez niego danego tematu. Tropiciel ma na to max. 7 dni.


IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Słowo "wilk" używane w regulaminie oznacza gatunek, co znaczy że dotyczy i wilka i wilczycy.
2. Opuszczenie tematu jest równoznaczne z wybiegnięciem/zaśnięciem, a wejście do tematu z wbiegnięciem/obudzeniem się, jeśli wilk w tym temacie zasnął.
3. Zabronione jest edytowanie postów podczas porwań, polowań, walk, wykonywania questów.
4. Szczegółowe regulaminy:
...a. Rang & statystyk wilków *klik*
...b. Postaci Specjalnych *klik*
...c. Innych zwierząt *klik*
...d. Polowań *klik*
...e. Porwań & Odsiadek *klik*
...f. Przygód *klik*
...g. Zdarzeń *klik
...h. Zdobywania Punktów Doświadczenia *klik* &
Wymiana doświadczenia na statystyki *klik*
...i. Zbieractwa & Handlu Wymiennego *klik*
...i. Amuletów *klik*
...j. Magicznych przedmiotów *klik*
...k. Tytułów *klik
5. Pomoc *klik*

Zasady i reguły obowiązujące na tym forum zostały stworzone przez administratorów w oparciu o pomysły własne i sugestie użytkowników, a więc stanowią własność intelektualną Naszej społeczności.

Plagiatowanie ich, kopiowanie, rozpowszechnianie bez wiedzy i zgody administratorów tego forum jest naruszeniem prawa w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku.

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2015

Wróć do „Regulamin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości