Zbieractwo i Handel Wymienny

Wszystko co chcesz wiedzieć o świecie gry i tworzeniu postaci.
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 1141
Rejestracja: 15 lip 2015, 00:19

Zbieractwo i Handel Wymienny

Postautor: Mistrz Gry » 18 wrz 2016, 01:40

ZBIERACTWO

Istnieje możliwość dowolnego kolekcjonowania surowców w celu handlowania nimi, bądź odkładania ich na rzecz Klanu. Nie podlega ono sprawdzaniu przez grono Administratorskie tak jak zbieranie surowców na rzecz amuletów, ale jest obejmowane przez pewne wytyczne, których nieprzestrzeganie będzie karane. Regulamin zbieractwa brzmi jak następuje:
1. Rozpoczynając zbieractwo, należy fakt ten wyraźnie zaznaczyć w poście wskazując, który z surowców jest zbierany np. [1x ucho sarny]
2. Aby wydobyć 1x porcję danego surowca należy spędzić w temacie na Wolnych Terenach minimum 30 minut, ale nie dłużej, niż tydzień. Posty postaci prowadzącej zbieractwo powinny być ciekawe i estetyczne, w miarę możliwości rozwinięte.
3. Nie można wydobyć więcej niż 1x porcji tego samego surowca (na przykład 2x wilczą jagodę) w jednej sesji zbieractwa oraz w czasie mniejszym niż 24h od ostatniego wydobycia tego surowca. Wyjątek stanowią polowania:
...a. W czasie polowania grupowego wilki mogą drogą wyjątku zdobyć maksymalnie 2x porcje surowca. Nie dotyczy polowania na kozicę (serce) lub rybę (śluz).
...b. Kła dzika i rogu bizona nie można wydobyć z młodych osobników.
4. Wilk, który nie posiada receptury na amulet, a jedynie uprawa zbieractwo, może posiadać max. 15 surowców w danym czasie. Po przekroczeniu tego limitu może zbierać już tylko na rzecz klanu.
5. Podczas zbierania surowców nie obowiązują immunitety, ani brak zgody na porywanie.
6. Szczenięta nie mogą zbierać surowców.
7. Niektóre surowce można zdobyć tylko z pomocą Postaci Specjalnej (Kayn, Altaira) lub wilka z profesją rzemieślnika.
8. PD za polowanie podczas którego został zdobyty surowiec, przysługują wtedy, gdy polowanie było polowaniem grupowym.
9. Po zakończeniu sesji, należy zgłosić zebrany surowiec w TYM temacie.

Dostępne surowce:

● Aura umarłych [Cmentarz] - można dostać od ducha
● Bursztyn [Morze]
● Czarna paproć [Las]
● Czaszka [Cmentarz]
● Czterolistna Koniczyna [Łąki, Wzgórza]
● Diament [Góry]
● Grafitowy motyl [Rzeka, Wzgórza] - chodzi o pył z jego skrzydeł
● Jad kobry [Pustynie, Wzgórza]
● Jad skorpiona [Pustynie]
● Kieł Mureny [Morze]
● Kieł dzika [Należy upolować]
● Kolce jeżozwierza [Należy upolować]
● Krew drzewa [Las] - jest to po prostu żywica
● Kropla życia [Pustynie -> Oaza]
● Liście mięty [Las]
● Łuski pancernika [Należy upolować]
● Pióro kruka [Wzgórza]
● Pióro sowy [Las]
● Płetwa syreny [Morze] - syrena to ryba.
● Quercus [Las]
● Radioaktywny szlam [Cmentarz]
● Rubin [Góry]
● Róg bizona [Należy upolować]
● Serce Kozicy [Należy upolować]
● Sopel lodu [Góry]
● Srebrne talary [Do wykucia u NPC w zamian za zadanie albo przedmioty lub u rzemieślnika]
● Szafir [Góry]
● Szkarłat podziemi [Cmentarz] - jest to kamień szlachetny
● Szmaragd [Góry]
● Śluz Ryby [Należy upolować]
● Świetliki [Wodopój]
● Topaz [Góry]
● Tygrysie Oko [Góry] - jest to kamień szlachetny
● Tłuszcz foki [Należy upolować]
● Ucho sarny [Należy upolować]
● Wilcza jagoda [Las]
● Woda z czarnych bagien [Kraina siedmiu jezior]
● Woda z jeziora miłości [Kraina siedmiu jezior]
● Zajęcza łapka [Należy upolować]

Składniki złożone (do obróbki lub spojenia u NPC lub rzemieślnika):
● Czara mocy [ Świetliki + Kropla życia]
● Klejnot żywiołów [Szmaragd + Szafir + Diament + Topaz + Szkarłat podziemi + Tygrysie Oko + Rubin]
● Kompas [ Zatruty grot + Srebrny talar + Świetliki]
● Łańcuchy (z lochów, na amulety)
● Meritum [ Wszystkie surowce klanowe + Czara Mocy]
● Oko magii [Srebrny talar + Żywica + Grafitowy Motyl + kamień szlachetny w zależności od tego, jaki amulet chcemy uzyskać]
● Rzemienie (ze skóry upolowanej zwierzyny, na amulety)
● Zatruty grot [Jad skorpiona + Kieł mureny]

----

Quercus Cesarzy - nie jest przedmiotem, więc nie liczy się do limitu 3 przedmiotów, jednak można w ekwipunku posiadać tylko jeden. Przywraca 20 punktów życia. Do złożenia z kropli życia i 3 Quercusów u odpowiedniej postaci specjalnej (Kayn, Altaira) lub wilka z trzecim poziomem profesji uzdrowiciela.


WYDOBYWANIE SUROWCA KLANOWEGO

1. Każdy klan na swoich terenach może wydobywać unikatowy surowiec.
2. Dla surowców klanowych stosuje się ogólne zasady zbieractwa.
3. Każdy wilk może wydobyć surowiec klanowy dla celów personalnych 3 razy w miesiącu.
4. Do dziennego limitu wydobycia i puli miesięcznej nie wlicza się wydobycie klanowe.
5. Za oddanie personalnego surowca klanowego do skarbca użytkownik otrzymuje 1 PD.
6. Za zorganizowane (powszechnie ogłoszone na forum klanowym minimum dzień przed), grupowe wydobycie surowca każdy uczestnik otrzymuje 3 PD. Wydobycie klanowe może odbyć się raz w miesiącu, wydobyć można tylko jedną sztukę surowca, która następnie trafia do skarbca.


Istnieją następujące surowce klanowe:

Klan Natury - Dzikie Remedium
Do tego źródełka są w stanie dotrzeć tylko wilki doskonale zżyte z przyrodą - nikt, poza wilkami z KN, nie wypatrzy dobrze skrytego w gąszczu drzew lub wysokich górach zdroju. Krystalicznie czysta woda o magicznych właściwościach nabierana jest do małych szklanych fiolek, co umożliwia jej transport. Osoba wąchająca Remedium ma wrażenie, że czuje to, co jest dla niej ulubioną wonią - to czyni ją tak wyjątkową i charakterystyczną. Wodę czerpać można w każdym terenie znajdującym się na terenie Klanu Natury. Osoba wydobywająca surowiec prowadzona jest przez ogniki i bez ich wskazówek nie będzie w stanie odnaleźć Remedium.

Klan Ognia - Ognisty Denar
Żar wzniecany przez klan ognia w piecu ukrytym pośród gór na terenach ich stada jest w stanie wypalić trwałe i przykuwające swym pięknem spojrzenie denary. Jest to spora moneta o karbowanym brzegu, a jej wnętrze wypełniają zawijasy układające się w postać awatara Ognia, Feniksa. Rozwarty dziób Żar Ptaka otacza otwór w glinianym przedmiocie, który służy zwykle do przewlekania sznurka, co ułatwia transport. Denary potraktowane w toku powstawania odpowiednią temperaturą nie tłuką się tak łatwo, jak typowe obiekty tworzone z gliny.

Klan Księżyca - Srebrne Złoto
Jest odmianą nieznanego dotychczas metalu szlachetnego. Mieni się srebrno-stalowym kolorem o metalicznym połysku i można je znaleźć tylko na terenie Klanu księżyca w Kopalni ukrytej u podnóża góry Tynre. Księżycowi uważają je za dar od samego Ithila i zazdrośnie strzegą tajemnicy wydobywania srebrnego złota.

Klan Cienia - Esencja Cienia
Plotka głosi, że w czeluściach Góry Cienia pracują ciemiężeni niewolnicy, wydobywając z jej najgłębszych mroków tajemniczy surowiec. Z niego to, w czasie sekretnych rytuałów, okupiona krwią rodzi się Esencja Cienia, kamień o potężnych magicznych właściwościach, przesiąknięty cierpieniem tych, którzy posmakowali Czarnego Ognia.

Klan Potępienia - Perła Przeklętych
Ma szarą barwę i wyglądem przypomina kulkę ołowiu o fioletowo-srebrnym połysku. Ten niezwykły dar natury można znaleźć na terenie Klanu Potępienia. Perły, zwykle otoczone solidnym skorupiakiem, leżą na dnie niewielkich płycizn w których czai się wiele niebezpieczeństw. Tylko ktoś o sercu z kamienia i odznaczający się sprytem godnym Potępieńca jest w stanie wydobyć Perłę Przeklętych z morskiej toni.


HANDEL WYMIENNY

1. Na forum istnieje możliwość wymiany posiadanych surowców z innymi wilkami.
2. Zasady wymiany ustalane są między zainteresowanymi użytkownikami.
3. Aby ułatwić wymianę, bądź znaleźć osobę chętną do wymiany, można (ale nie trzeba) skorzystać z subforum JARMARK.
4. Alfy klanów mają możliwość wymiany posiadanych w klanowym skarbcu surowców na przedmioty wyszczególnione w TYM temacie.
5. Nie ma ograniczeń co do liczby wymienianych surowców.
6. Zakazana jest wymiana między multikontami (a także przy pomocy pośredników w celu przekazania multikontu).
#4d7c7a

Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 1141
Rejestracja: 15 lip 2015, 00:19

Re: Zbieractwo i handel wymienny

Postautor: Mistrz Gry » 06 lut 2017, 22:00

SKŁADNIK DLA SAMOTNIKÓW - Owoc Wędrówki (Owoc Wierzby Wędrownej)
1. Posiada właściwości składnika klanowego, w recepcie na meritum może zastąpić jeden ze składników klanowych a także może być używany wszędzie gdzie wymagany jest składnik klanowy
2. Jedynie samotnicy mogą go wydobywać

Opis Wyglądu: Owoce Wierzby Wędrownej mają szarą skórkę, w dotyku przypominającą nieco zbity żwir. Pod nią skryty jest twardy, ale jak najbardziej zdatny do spożycia miąższ. Smakuje on podobnie do popularnej czereśni, jednakże jest zdecydowanie mniej słodki. Najważniejszą jego cechą jest fakt że potrafi pozostawać świeży do ponad 6 miesięcy po zerwaniu z wierzby. Wewnątrz jest nasiono otoczone płaską, ale wytrzymają błoną która umożliwia transport nasion przez długie dystanse na sile nawet najsłabszych wiatrów. Dodatkowo, liście samej wierzby są nasączone bardzo kleistym sokiem, który bardzo często pokrywa skórkę, tworząc kolejną warstwę ochronną kiedy przetoczy się przez piasek, glinę czy inne podłoże.

Sposób Wydobycia: Wierzba Wędrowna cechuje się faktem że pojawia się samotnie w każdym klimacie. Wyrasta na około 3-4 metrów na cienkiej łodydze i obradza w 2-3 owoców, a następnie przy silniejszych wiatrach obumiera, pozwalając owocom "wędrować" nawet przez kilkaset kilometrów. Wilk który chce posiąść ten przysmak podróżników musi znaleźć albo ślad albo pozostałości po drzewie, następnie iść śladem toczącego się owocu. (Mechanicznie: Wilk spędza dwa posty/15 minut w jednym miejscu szukając owocu, potem przechodzi do innego tematu na wolnych terenach, spędza dwa posty/15 minut tam odnajdując owoc).
#4d7c7a


Wróć do „Opis Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości