EVENTY ZMIANY POGODA INNE TEAM
► ❆ Kalendarz (nie)adwentowy
{klik} ❆
► Zadania kwartalne
{klik}
► Nie wszystko złoto (wyprawa) {klik}
► Wyprawa dla szczeniąt {klik}
► Studium Mocy (łatwe pd) {klik}
_
_
_
Propozycje
Aktualizacje!
Pytania
_
_
_
_
Obrazek
ZIMA
Woda w stawach i jeziorach zamarza, przelotne opady pokrywają coraz większą część krainy śniegiem.
Temperatura: od -5°C do -1°C
Discord
BBCode
Bug Tracker
► Naprawa podpisów {klik}
Mapa
_
_
Administratorzy
Kayn
Sulfur
Aurora
Adirael
_
_

Polowania

Wszystko co chcesz wiedzieć o świecie gry i tworzeniu postaci.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 1154

Polowania

Post autor: Mistrz Gry »

REGULAMIN POLOWAŃ
1. Polować może każdy dorosły wilk raz w tygodniu. Limit resetuje się w każdy poniedziałek.
a. Limit nie odnawia się w poniedziałek, jeżeli w tym czasie wilk znajduje się na aktywnym polowaniu.
2. Szczenięta/adepci mogą towarzyszyć przy polowaniu w ramach nauki, ale to na dorosłym wilku spoczywa obowiązek wytropienia i upolowania zwierzyny. Wyjątkiem są polowania na zwierzynę I grupy.
3. Lista dostępnej zwierzyny wyszczególniona została poniżej:
a. Zwierzyna jest podzielona na pięć grup trudności upolowania. Każda kolejna grupa wymaga większej liczby punktów statystyk.
b. Nie można polować na zwierzynę, która przewyższa statystykami wszystkie wilki biorące udział w polowaniu
4. Polowanie musi trwać przynajmniej 3 posty, nie krócej niż 30 minut i nie dłużej niż 7 dni.
a. Przynajmniej jeden post musi być poświęcony tropieniu zwierzyny.
b. Czas każdego uczestnika jest liczony indywidualnie - od postu ze statystykami zwierzęcia (lub - jeśli kto inny wypisał statystyki - od pierwszego postu po określeniu statystyk) do postu opisującego śmierć zwierzęcia.
5. Polowanie może odbywać się jedynie na Wolnych Terenach.
a. Polowanie w tematach z zakazem porywania powoduje zniesienie zakazu.
6. Wilki chronione zakazem porywania podczas polowania tracą to prawo.
7. W przypadku, kiedy poluje grupa wilków, punkty ich statystyk sumują się.
8. Za polowanie postać zdobywa 1-5 PD.
a. Po zakończeniu polowania użytkownik umieszcza link do niego w wyznaczonym temacie.
b. Liczba punktów doświadczenia za polowanie może zostać zmniejszona zgodnie ze sposobem oceniania, przez osoby do tego upoważnione.
c. PD za polowanie na którym został zdobyty surowiec - przysługują wtedy, gdy polowanie było polowaniem grupowym.

MECHANIKA POLOWAŃ
1. Uczestnik w pierwszym poście określa na jakie zwierzę poluje, jakie są statystyki tej zwierzyny i jakie są zsumowane statystyki wszystkich wilków biorących udział w polowaniu.
a. Jeśli w czasie polowania zebrany ma zostać surowiec, także należy o tym napisać.
2. Uczestnik, za pomocą kości 1k6 losuje w jakim wieku jest jego ofiara:
a. {1} młoda;
b. {2, 3, 4, 5} dorosła;
c. {6} stara;
d. profesja tropiciel (od 1. poziomu). daje możliwość jednego przerzucenia kości.
3. Wiek zwierzęcia decyduje o jego punktach statystyk. Na liście podane są wartości dla dorosłych osobników.
a. osobniki młode i stare mają 1/3 statystyk dorosłego osobnika (wynik zaokrąglamy w górę). Zasada ta nie dotyczy zwierzyny z I grupy (w przypadku zwierząt z tej grupy nie jest wymagany rzut na wiek).
4. Po każdym polowaniu użytkownik ma obowiązek wylosować stan zdrowia postaci biorących udział w polowaniu/obrażenia, których doznała.
5. Uczestnictwo w polowaniu wiąże się z odjęciem punktów życia. Liczba ta jest zależna od rzutu kością:
a. Polowanie na zwierzynę z I grupy nie powoduje utraty zdrowia u dorosłego wilka i adepta;
b. II grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k5} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k5} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k5} punktów życia;
c. III grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k10} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k10} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k10} punktów życia;
d. IV grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k20} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k20} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k20} punktów życia;
e. V grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k30} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k30} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k30} punktów życia.
f. szczenięta zawsze odejmują 4 punkty życia.

ZASADY OCENIANIA
1. Osoby upoważnione do zmiany przyznanych punktów doświadczenia za polowanie to administracja i junior admini.
2. Liczba punktów doświadczenia, jaką można dostać za pojedyncze polowanie, zależna jest od:
a. liczby wilków biorących udział w polowaniu,
b. wieku zwierzyny,
c. grupy zwierzyny.
d. bogactwa opisu polowania,
3. Punkty doświadczenia dostaje się niezależnie od wyniku (upolowanie/ucieczka zwierzyny) polowania.
4. Sposób przydzielania doświadczenia:
a. polowanie: 2 punkty
b. praca zespołowa: 1 punkt, gdy polowały co najmniej dwa wilki.
c. wiek zwierzyny:
……* 1 punkt, gdy polowanie odbyło się na dorosłego osobnika,
……* 0 punktów, gdy polowanie odbyło się na młodego lub starego osobnika.
d. grupa zwierzyny:
……* 1 punkt, gdy polowanie odbyło się na zwierzynę z grupy V,
……* 0 punktów, gdy polowanie odbyło się na zwierzę z grup I-IV.
e. opis polowania:
* -1 punkt, gdy opisy nie spełniały wymogów staranności, realizmu i estetyki.
5. Szczenię/adept za uczestnictwo w polowaniu może otrzymać maksymalnie 1 punkt na podstawie opisów.

SPIS ZWIERZYNY

Zwierzyna
Owady
Ślimak
Małża
Krab
Ptak (pisklę)
Padalec
Jaszczurka (mała, np. zwinka)
Kret
Żaba
Ropucha
Mysz
Gronostaj
___S
1
1
3
5
1
3
1
2
2
2
2
6
___Z
1
1
2
2
2
3
3
3
4
4
3
7
___Cz
1
2
1
2
2
2
2
3
3
3
3
5
___|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___Surowce
Pył grafitowego motyla
Zwierzyna
Ryba
Jeż
Ptak (mały, np. przepiórka)
Skunks
Surykatka
Ptak (średni, np. bażant)
Jaszczurka (duża, np. iguana)
Szczur
Suseł
Wydra
Kapibara
Pancernik
Zajęczak
Jelonek (mały, np. błotny)
___S
6
8
6
8
9
10
10
14
16
14
15
28
8
15
___Z
15
14
14
13
15
11
13
14
8
16
17
12
20
20
___Cz
10
10
13
13
11
15
14
10
15
10
10
5
20
15
___|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___Surowce
Rzemienie ( x2)
Płetwy syreny ( x2)
Łuski pancernika ( x2)
Zajęcze łapki ( x2)
Śluz ryby
___
Zwierzyna
Bóbr
Jeżozwierz
Foka
Tapir
Owca (np. muflon)
Antylopa (mała, np. kozica)
Okapi
___S
20
15
20
22
26
22
25
___Z
10
20
5
17
18
36
40
___Cz
21
20
35
29
30
25
35
___|
|
|
|
|
|
|
|
___Surowce
Rzemienie ( x2)
Kolce Jeżozwierza
Serce kozicy
Tłuszcz foki
___
Zwierzyna
Koń (mały, np. kucyk)
Alpaka
Jeleniowate (średnie, np. renifer)
Wielbłąd (duży, np. dromader)
Dzik
___S
50
58
65
95
165
___Z
26
53
70
66
75
___Cz
25
39
65
89
60
___|
|
|
|
|
|
___Surowce
Rzemienie ( x2)
Uszy sarny ( x2)
Kły dzika ( x2)
Zwierzyna
Antylopa (duża, np. oryks)
Kangur
Jeleniowate (duży, np. łoś)
Koń (duży, np. przewalskiego)
Wół (np. bizon)
___S
70
150
100
180
210
___Z
120
110
170
185
145
___Cz
111
90
130
80
145
___|
|
|
|
|
|
___Surowce
Rzemienie ( x2)
Rogi bizona ( x2)
ODPOWIEDZ